Röviden hangzik a törvény, mely eléd van adva: szeress és tégy, amit akarsz!
Szent Ágoston
Ugyanúgy szeretsz-e mindent & mindenkit és ugyanaz az érzés jelenik-e meg benned különböző szituációkban, amikor a „szeretetet gyakorlod”?
Tudod, hallod, tanulod a szeretet jelentőségét, de ismered-e a kifejezés jelentéstartalmát?
Érdemes elgondolkoznod ezeken a kérdéseken, habár valószínűleg kapásból tudod, hogy NEM ugyanúgy szeretsz mindent & mindenkit, és NEM is ugyanaz az érzés jelenik meg benned, amikor a szeretet kifejezést használod. Ne érezd magad zavarban emiatt és ne gondold azt sem, hogy veled van a baj, egyszerűen csak csukd be a szemedet, maradj ennél a gondolatnál legalább egy pillanatra, aztán induljunk el együtt egy rövidke időutazásra.
Ha ugrunk egy jó nagyot az időben, akkor visszaérkezünk az ókorban még meghatározó jelentőséggel bíró gnosztikusokig.
A gnoszticizmusról annak ellenére viszonylag keveset tud a köztudat, hogy tanai máig élnek a művészetek és tudományok legkülönfélébb területein, és, hogy az (egyesek szerint megosztó) gnosztikus tudásba foglalva, a mai ember számára is nagyon sok hasznos, könnyen érthető és alkalmazható tanítás is rejlik.
Ezek közül az egyik legegyszerűbb és talán legfontosabb épp a szeretet tanítása.
Manapság már kuriózumnak számít ezeknek a tanításoknak az ismerete, nem is beszélve a gnosztikus kifejezések ismeretéről – pedig jó tudni, hogy a művelt, modern emberrel ellentétben a gnosztikusok 6 különböző kifejezést használtak a szeretetre, annak természetéből és megnyilvánulási formáiból kiindulva. Önmagában már ezek ismerete sokat segíthet a hétköznapokban, a spirituális & vallási utakon járóknak pedig különösen nagy jelentőséggel bírhat a tanítások értelmezése és gyakorlatba ültetése során.
Agapé: a lelki, isteni szeretetről szól, az egymás megtalálása felett érzett boldogságról. Ez a szeretet spirituális értelemben vett legtisztább formája és az benne a legszebb, hogy feltétel nélküli, vagyis a legtisztább szeretet.
Philia: a testvéri szeretet megfelelője, a barátok, vértestvérek, igaz társak, vagyis a halandók szeretete.
Charis: ezt a szeretetet a kellem, a báj, az elkötelezettség és Isten dicsérete jellemzi. Ez a szívből fakadó gondoskodás, a mások szolgálata és ez a szeretet van jelen, amikor a megbocsátást gyakoroljuk.
Eunoia: ez a „szép” gondolkodás, a jóakarat és a mély együttérzésre, valamint a mozgásra sarkalló, cselekvő szeretet.
Storge: egyfajta vonzalom, gyengédséggel és együttérzéssel telített, ártatlan, játékos, gyermeki szeretet. Így érzünk többek között a kedvenc állataink iránt.
Eros: a romantikus, a lelkek egyesülését dicsőítő érzéki, testi szerelem.
Az időutazásból visszaérkezve láthatod, hogy az idő fellebbentette a fátylat és számodra is világossá vált, amit az ősök már réges-régen is tudtak, vagyis, hogy nem csak egyfajta szeretet létezik, ugyanakkor a szeretet mindenhol és mindenben jelen van. Ezzel a bevezető kérdés megválaszolásra került, helyette viszont maradt egy másik:
Megtalálod-e a mindenhol és mindenben elrejtett szeretetet, a saját életedben?
Keresd a választ és találd meg a szeretetet!
Nincs probléma, amire a ’szeress jobban’ tanítás ne lenne megoldás.
Chartres-i tanítás
#szeretet

Szeretet
A szeretet az az egyesítő erő, mely mindannyiunkat egymáshoz köt, inspirál, és erőt ad ahhoz, hogy folytasd utadat.

Mi a véleményed?